E-mail marketing - nezaobilazni besplatni alat za privatne iznajmljivače
28.12.2022.
U današnje vrijeme većina vas privatnih iznajmljivača prima određen broj e-mail newslettera na svoju elektroničku poštu i to raznorazne ponude najrazličitijih usluga i proizvoda. No, koliko vas ga šalje tj. kreira i na taj način pruža direktnu ponudu svojih smještajnih kapaciteta potencijalnim gostima? Email marketing (e-mail newsletter) nezaobilazan je i još k tome besplatan alat direktnog komuniciranja i direktne prodaje koji u današnjem, sve više digitalnom svijetu turističkih usluga smještaja može igrati značajnu ulogu u unapređenju vašeg poslovanja. U slijedećim retcima približit ćemo vam osnovne pojmove email marketinga, kako funkcionira newsletter, zašto ga koristiti i slati potencijalnim gostima. te sve njegove prednosti.
Što je email marketing?
Email marketing jedan je od kanala direktnog marketinga koji omogućuje direktnu komunikaciju s gostima i to pomoću email newsletter-a. Email newsletter je elektronička komercijalna poruka koja se šalje grupi ljudi (listi pretplatnika - bazi klijenata) upotrebom email servisa. Takve email poruke moraju imati kvalitetan, koristan i informativan sadržaj, kojim se potencijalnim gostima šalje ponuda smještajnih kapaciteta, specijalni popusti, dodatni sadržaji i pogodnosti, te poziv da provedu odmor baš u vašem mjestu. Sadržaj newslettera može biti informativnog, promotivnog, prodajnog i edukativnog karaktera.
Email marketing još se uvijek smatra najefektivnijim i najisplativijim alatom digitalnog marketinga. U usporedbi sa drugim oblicima digitalnog marketinga (google pretraživanje, google adwords i društvene mreže), pruža bolju stopu pretvorbe i najbolji ROI (povrat na investiciju). Tražilice daju prosječnu stopu konverzije od 2,49%, društvene mreže oko 0,59%, a e-mail marketing je na impresivnoj prosječnoj stopi od 4,24%. U usporedbi s Facebook-om ili Twitter-om, e-mail newsletter je 40 puta učinkovitiji za stjecanje novih gostiju, odnosno ostvarenih rezervacija. Da biste uspješno slali ponude putem newslettera, potrebna vam je baza klijenata odnosno lista pretplatnika i njihovih e-mail adresa, kojima ćete svoju ponudu i poslati.
Kako doći do baze klijenata?
Najbolji način, koji može koristiti svaki privatni iznajmljivač jest sastaviti mailing listu (popis email adresa) od postojećih gostiju, te od potencijalnih gostiju koji su vas kontaktirali (koji su vam poslali upit ili zahtjev za ponudu), ali iz nekog razloga nisu napravili rezervaciju. Stoga ne brišite i odgovarajte na sve upite gostiju, makar vam termini bili zauzeti, a email adrese svih gostiju sačuvajte i zapišite u zasebnoj mailing listi, koju ćete kasnije koristiti prilikom slanja newslettera.
Drugi način je koristiti usluge firme koje prodaju baze podataka email adresa (poslovnih i privatnih). Na našem tržištu ima ih nekoliko, te se prilično razlikuju cijenom i kvalitetom podataka. Ovaj način je međutim nepouzdan, jer ne cilja onu skupinu ljudi koji su zainteresirani za baš vašu vrstu usluge, stoga ne preporučamo ovaj način dolaska do baze klijenata. Naglasak je uvijek na kvaliteti, a ne na kvantiteti baze klijenata.
Treći način je da koristite već gotovu bazu kolege privatnog iznajmljivača iz vašeg mjesta, koju vam on može prepustiti ili, želi li sačuvati tajnost podataka, poslati newsletter u vaše ime na adrese klijenata koje ima u svojoj bazi.
Kako poslati email newsletter?
Najbolji način za slanje newslettera je korištenje nekih od gotovih email marketing servisa, kao npr. MailChimp. MailChimp je jedan od najpopularnijih email marketing servisa u svijetu kojeg koristi više od 15 milijuna korisnika. MailChimp ima brojne prednosti, a neke od njih su da ne morate imati nikakvih tehničkih znanja da napravite vizualno atraktivni newsletter, te je u potpunosti besplatan za slanje do 12000 emailova mjesečno, sa bazom klijenata do 2000 email adresa. Nakon što ste napravili svoj newsletter sa primjerice specijalnom ponudom za predsezonu i akcijske cijene koje nudite, jednim klikom ga šaljete na sve email adrese iz vaše mailing liste (baze klijenata), te ga svi potencijalni gosti primaju u “inbox” na svojim pametnim telefonima, tabletima, laptopima ili stolnim računalima.
Ako imate zanimljiv i upečatljiv naslov newslettera - subject line (npr. Provedite ljeto u Trogiru po akcijskim cijenama), onda će ga većina zainteresiranih gostiju i otvoriti, a ako ste k tome dodali i kvalitetnu i primamljivu ponudu, te dobre CTA (Call-to-Action) linkove na vaše web stranice, uspjeh vaše male marketinške kampanje je zagarantiran. Nabrojat ćemo najvažnije elemente dobrog i uspješnog newsletter-a. Svaki od njih je jednako bitan stoga ih nastojte sve uključiti u vlastiti newsletter.
• Naslov (Subject line)
Naslov mora biti kratak, jasan, upečatljiv i informativan. Kroz naslov možemo ponuditi zanimljivu informaciju (‘Trogir - romaničko-gotički dragulj Sredozemlja’), ponudu koja se ne odbija (‘Ostvarite 1 noćenje besplatno u apartmanima Kod Šime - Trogir!’), a može se i formirati u znaku pitanja na koje će potencijalni gosti htjeti saznati odgovor (‘Gdje želite provesti slijedeći godišnji odmor?’). Nemojte zaboraviti da naslov mora odgovarati sadržaju i stvarnoj ponudi u newsletter-u koji šaljete, inače će otvaranje maila rezultirati razočaranjem potencijalnih gostiju i kupaca vaših turističkih usluga.
• Personalizacija
Ukoliko je moguće, na samom početku newsletter-a oslovite primatelja njegovim imenom i prezimenom. Najbolji način za pridobivanje pažnje čitatelja je da mu pokažete da znate nešto o njemu. Mailing liste uvijek sastavljajte tako da uz email adresu dodate ime i prezime, ako je to moguće.
• Vaši kontakt podaci
Dajte jasno do znanja svim svojim gostima tko im šalje newsletter, a također ostavite kontakt podatke pri dnu newslettera kako bi vas gosti mogli kontaktirati (ime i prezime, ime smještajnog objekta, adresa, kontakt broj i email adresa)
• Sadržaj (Body)
Sadržaj mora biti kratak i jasan, jer to je ono što prodaje vaše smještajne kapacitete i druge usluge. Koristite kratke rečenice i zainteresirajte svoje goste primamljivom i atraktivnom ponudom. Najbitnije i najinteresantnije informacije stavite uvijek na početak newsletter-a. Sadržaj newslettera mora odgovarati naslovu.
• Slike i grafički elementi
Sam tekst nije dovoljan da bi privukao pažnju potencijalnih gostiju, ali zato je tu mogućnost ubacivanja slika koje vašem newsletter-u daju atraktivan i primamljiv izgled. Pobrinite se da ubacite najmanje dvije kvalitetne fotografije, jednu koja najbolje predstavlja vaš smještaj i drugu koja najbolje predstavlja mjesto u kojem se nalazite. Osim fotografija, vrlo su bitni i ostali grafički elementi poput logotipa vašeg smještaja, te boje i fontova koje koristite u oblikovanju newsletter-a.
• CTA (Call-to-Action) linkovi
Još jedan od razloga za imati vlastitu web stranicu je i mogućnost korištenja svih prednosti digitalnog marketinga. Naime cilj vašeg newslettera je da zainteresirate potencijalne goste za vašu uslugu, te da više o vašim uslugama privatnog smještaja, cijenama i uvjetima rezervacije mogu saznati na vašim web stranicama. Stoga vam je potreban najmanje jedan CTA link, koji će odvesti goste na vašu web stranicu gdje će moći pročitati više o ponudi. CTA je jedan od najvažnijih elementa newsletter-a, a možete ih koristiti kao obične tekstualne linkove ili u obliku grafičkog elementa (gumb - button).
• Linkovi na društvene mreže
Poželjno je da ste aktivni najmanje na jednoj društvenoj mreži (Facebook-u), te da primatelji vaših newsletter-a podijele vaš sadržaj putem društvenih mreža. Stavite linkove na Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ te ostale društvene mreže kojima se koristite vi i vaši gosti.
• Link za odjavu s mailing liste
Primateljima vašeg newsletter-a morate omogućiti odjavu s mailing liste, ukoliko se odluče da ga više ne žele primati. Ovo je zakonska obveza svih pošiljatelja newsletter-a, a link na odjavu najčešće se nalazi pri samom dnu, u podnožju (footeru), te je već ugrađen u servise poput MailChimp-a.
• Pošaljite prvo testni newsletter
Prije slanja newsletter-a svima sa mailing liste, obavezno pošaljite jednu testnu verziju na vlastiti email. Provjerite izgleda li zaista onako kako ste ga napravili, ta da li svi linkovi rade i da li se sve informacije točno prikazuju. Ako je sve uredu, onda možete napokon uspješno poslati vaš newsletter i ponudu.
Zašto koristiti email marketing?
Email kao sredstvo komunikacije i kao sredstvo digitalnog marketinga nadmašuje sve ostale promotivne i komunikacijske kanale upravo zbog toga jer zaokuplja najveću pažnju osobe koja taj email čita. Osim obavijesti o najnovijoj ponudi smještajnih usluga, sezonskim akcijama i popustima, također možete održavati kontakt sa starim gostima tako što ćete im primjerice čestitati Novu godinu, božićne blagdane, ali i obavještavati ih o svim novostima, događanjima i atrakcijama u vašem mjestu i okolici. Ostvarivanjem samo jedne rezervacije slanjem jednog newslettera, možete reći da je vaša kampanja bila i više nego uspješna. Nekada nećete ostvariti niti jednu rezervaciju, ali ne odustajte, jer nekada tako možete popuniti predsezonu i postsezonu, osobito za blagdane. Također možete biti proaktivni i složiti vansezonsku ponudu za umirovljenike, te primjerice poslati ponudu u sve umirovljeničke domove u Hrvatskoj, ali i šire. Mogućnosti su mnogobrojne, a ono što je najbolje je da je sve to potpuno besplatno i od vas zahtjeva samo malo uloženog truda i vremena, a rezultati se mogu vrlo pozitivno odraziti na vaše ukupno poslovanje, stoga polako krenite u izgradnju baze klijenata (mailing liste) i izradite svoju prvu email marketing kampanju.
Oznake: email marketing, newsletter, besplatni digitalni marketing
Bilo bi nam drago da podijelite svoje mišljenje, iskustva i pitanja u komentarima ispod
Pretraži blog
Kategorije
Klub iznajmljivača - newsletter!
Želite li dobivati korisne savjete, ideje i preporuke za unaprjeđenje poslovanja kao privatnog iznajmljivača, pretplatite se na naš newsletter!