Kvalitetnim fotografijama do veće popunjenosti smještaja
28.12.2022.
Jeste li znali da kvaliteta i broj fotografija Vašeg smještajnog objekta ima veliki utjecaj na broj upita i rezervacija koje ste ostvarili? Fotografije, osobito naslovna fotografija je prva stvar koju potencijalni gosti vide prilikom pregledavanja stotina oglasa sa raznih portala i stranica, a da privučemo nečiju pažnju u današne vrijeme zatrpanosti mnoštvom informacija na internetu imamo svega nekoliko sekundi. Stoga je kvalitetna i profesionalna fotografija, koja će ostaviti odličan prvi dojam na gosta ključna marketinška strategija za svakog ozbiljnog privatnog iznajmljivača. Fotografijom se predstavljate svojim gostima i ako su te fotografije loše kvalitete, mutne, tamne, slikane za oblačnog i kišovitog vremena ili tijekom noći, automatski odajete loš dojam gostima i najvjerojatnije će vas preskočiti u svojim pretragama, makar u stvarnosti imali kvalitetan smještajni objekt i uslugu. Isto tako vrijedi i obrnuto, ako imate vrlo atraktivne i kvalitetne fotografije slikane za sunčanog vremena i širokokutnim fotoaparatima, a naslovna fotografija ističe najveću prednost u odnosu na konkurenciju (pogled na more, bazen uz kuću, rustikalna kamena kuća, veliki i lijepo uređeni vrt...), ostavljate najbolji mogući dojam na gosta, koji će vrlo vjerojatno i poslati upit, ako mu odgovara ponuda. Prema nekim istraživanjima, nove i profesionalno uslikane fotografije povećavaju broj upita i rezervacija za 50%, stoga nikako nemojte olako shvatiti važnost kvalitetne prezentacije i marketinga putem fotografija. Razlika između odličnih i loših fotografija krije se i u najsitnijim detaljima, kao što su kutovi slikanja, osvjetljenje, doba dana, boja neba, broj slika, boja zida ili posteljine, dekoracija... Idealno bi bilo kada biste pozvali profesionalnog fotografa koji će fotografirati eksterijer i interijer na način da istakne sve ono najbolje što nudite. Međutim možete i sami uslikali kvalitetne fotografije, ali imajući na umu sljedeće savjete koji će izvući najbolje od Vašeg smještajnog objekta i fotoaparata.
1. Priprema apartmana, interijera i eksterijera za slikanje
Pripremite svaku smještajnu jedinicu, temeljito ju očistite, namjestite kao da Vam dolaze gosti, postavite posteljinu, postavite stol, te dodajte nekoliko ukrasnih detalja poput cvijeća, vina, magazina i vodiča... Obavezno snimite sve prostorije: balkon, pogled iz apartmana, kuhinju, spavaću sobu, dnevnu sobu i kupaonicu.
2. Odabir vremena za fotografiranje (osvjetljenje)
Kvalitetna fotografija mora imati kvalitetno osvjetljenje, stoga maksimalno iskoristite prirodno dnevno svjetlo. Jednako je važno da fotografije eksterijera i interijera napravite za vedrog i sunčanog vremena, međutim izbjegavajte dio dana kada direktno sunčevo svjetlo upada kroz prozore ili balkonska vrata. Prilikom slikanja interijera otvorite prozore i vrata, kako bi što više svjetla ušlo u prostor. Nikada ne slikajte prema suncu ili izvoru svjetla, nego se okrenite od prozora i sunca ili svjetla, te će tako boje na vašoj fotografiji biti življe i vjerodostojnije.
3. U potpunosti iskoristite svoj fotoaparat
Možete dobiti dobre fotografije i bez skupih SLR fotoaparata. Naravno da bi bilo vrlo poželjno imati skupe profesionalne fotoaparate sa širokokutnim objektivima, ali ono što je važnije je kako najbolje iskoristiti fotoaparat koji imate. Bilo da imate obični fotoaparat ili pametni telefon, podesite ga na najveću kvalitetu i rezoluciju. Kada koristite svoje mobilne telefone, izbjegavajte korištenje instaliranih efekt filtera, koje možete dodavati po potrebi tek naknadno u obradi.
4. Pravilan kut snimanja fotografija radi veliku razliku
Kut pod kojim slikate prostorije u apartmanu ili kući je izuzetno važan. Ako prvi put fotografirate, najbolji način da saznate što kutovi predstavljaju za dobru fotografiju je da fotografirate svaku prostoriju iz svih mogućih kuteva, a loše fotografije uvijek možete izbrisati. Fotografiranje iz kuta prostorije daje dubinu i dimenziju fotografiji, stoga nastojte uvijek fotografirati iz kuteva, te uhvatiti dva zida i dio stropa prostorije, kako bi izgledala veće.
5. Izbjegavajte okomitu orijentaciju slika
Preporuka je da koristite pejzažnu orijentaciju za optimalno i ugodno pregledavanje fotografija od strane gostiju. Ljudsko oko vidi svijet otprilike u 4:3 formatu, premda se standardni omjer vodoravnih slika kreće u 16:9 formatu. Dakle, ljudski mozak pronalazi vodoravni/pejzažni pogled mnogo ugodnijim, stoga izbjegavajte okomitu orijentaciju fotografija, osobito onih okomitih fotografija od pametnih telefona.
6. Uključite fotografije eksterijera, vrta i okućnice, dodatnih usluga i mjesta
Obavezno snimite fotografije pročelja, vrta, okućnice, parkinga, roštilja i sve one dodatne usluge koje nudite (bicikli, vez za brod, ležaljke u vrtu...). Potrudite se da je okoliš uređen, da je trava svježe pokošena, a vrt ukrasite mediteranskim biljem što će zasigurno ostaviti dojam brižnosti i pouzdanosti. Pomno razmislite o kompoziciji fotografije, te naglasiti ono po čemu se Vaš objekt ističe i za ono što mislite da Vaša posebnost i istaknite to u prvi plan
7. Ne pretjerujte sa obradom fotografija
Pametni telefoni danas dolaze s brojnim alatima za uređivanje fotografija, ali budite oprezni pri podešavanju svjetline i kontrasta. Također postoje i brojni online jednostavni programi za obradu fotografija poput pixlr.com. Preeksponirane ili prefiltrirane fotografije mogu izazvati suprotan efekt kod gostiju, stoga je preporuka da minimalno obrađujete fotografije i to ako je samo nužno.
Ne zaboravite onu staru izreku, koja kaže da „Slika vrijedi tisuću riječi”. Odlična slika, odnosno fotografija može učiniti upravo to, pa i mnogo više od toga. U stvari, slika je postala vrlo moćan marketinški alat na sve zahtjevnijem tržištu privatnog smještaja, osobito razvojem i napretkom tehnologije i kanala prodaje smještaja. Stoga se potrudite i odvojite malo više vremena za fotografiranje i pripremu smještajnog objekta, učinite to za vrijeme najboljeg osvjetljenja, te napravite što više fotografija iz više različitih kuteva. Kasnije odaberite one najbolje fotografije i po potrebi ih obradite i postavite na vlastitu web stranicu, društvene mreže, web portale i sve online oglase. Broj upita i rezervacija će osjetno porasti, međutim i dalje nastavite ulagati u kvalitetu usluge kako bi dugoročno izvukli najviše iz Vaših smještajnih kapaciteta.
Uhvatite pozornost potencijalnih gostiju s kvalitetnim i dobro ukomponiranim fotografijama. Dajte im najbolji mogući uvid u svaki prostor koji mogu koristiti u vašem domu. Istaknite posebne i jedinstvene značajke, te učinite sve kako bi Vaši gosti poželjeli posjedovati Vaš dom! Barem na nekoliko dana ili tjedana...
Oznake: kvalitetne fotografije, veća popunjenost,
Bilo bi nam drago da podijelite svoje mišljenje, iskustva i pitanja u komentarima ispod
Pretraži blog
Kategorije
Klub iznajmljivača - newsletter!
Želite li dobivati korisne savjete, ideje i preporuke za unaprjeđenje poslovanja kao privatnog iznajmljivača, pretplatite se na naš newsletter!